Reklamation

Reklamera din vara

Som konsument har du 3 års reklamationsrätt. Om du skulle upptäcka en felaktighet på den vara du köpt hos Megakakel måste du som köpare reklamera varan till oss, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Du behöver meddela oss att det är fel på varan och vad som är fel, gärna med fotodokumentation. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att du upptäckt felet. Inom två månader är alltid skälig tid. En reklamation ska göras senast tre år från försäljningstillfället. Du behöver bevisa att varan är köpt hos oss, när varan köptes och till vilket pris. Det lättaste sättet är att du visar ditt kvitto från köpet men även kontoutdrag eller kontokortsslip kan fungera som bevis.

Ev. fraktkostnader och andra omkostnader som uppstår i samband med en reklamation står Megakakel för. Vid konstaterad reklamation kommer vi informera dig vart varan ska skickas. Tänk på att kakel, klinker, marmor och trägolv är naturmaterial och avvikelser i färg och form kan förekomma. Dessa avvikelser utgör i sig ingen grund för reklamation. Det åligger köparen att kontrollera produkterna före montering. Reklamationer efter montering accepteras inte. Kontakta oss här.

Fraktskador

Om du har du råkat ut för en fraktskada ska skadan noteras av dig och speditörens  ombud på fraktsedeln. Vid synlig transportskada ska varan vara kvar i emballaget, samtidigt som allt emballage samt eventuella pallar måste sparas. Du kontaktar oss sedan här och skickar med underlaget så återkommer vi med hur du går vidare. Om en vara är transportskadad vid uppackande av varan är det extra viktigt att du fotograferar varan samt emballaget och kontaktar oss direkt innan du packar upp mer av varan.

Jag handlar som

Privatperson

(Visa priser inkl. moms)

Företag

(Visa priser exkl. moms)

Privatperson

Företag

(Visa priser inkl. moms)

(Visa priser exkl. moms)