Frakt
Frakt och leverans
I vissa fall kan frakt- och tillvalstjänster erbjudas efter att du genomfört ditt köp. Om sådana tillvalstjänster finns kommer dessa att presenteras för dig och du väljer själv om du vill avtala separat om sådana tilläggstjänster.
Leveranstid
När din order är godkänd skickas den normalt inom 2 arbetsdagar från vårt lager i Stockholm. Parkett/Kährs skickas normalt inom 5 arbetsdagar. Beställningsvaror skickas normalt inom 2-4 veckor lite beroende på vilken produkt du väljer, är du osäker kontakta oss här innan du beställer. Utöver detta tillkommer speditörens leveranstid.
Försenad leverans eller saknat gods
Anmäl saknat gods eller leveransförseningar så snart som möjligt till oss genom att kontakta oss här.
Kontrollera alltid produkterna innan montering, speciellt kakel, klinker, mosaik, marmor som är naturmaterial. Färger och nyanser skiftar mellan olika tillverkningstillfällen. Levererade plattor kan därför avvika från förevisade prover eller bilder på internet vad avser färg, nyans och utseende i övrigt. Innan montering ska en noggrann mottagningskontroll genomföras för att säkerställa att rätt varor och mängd är levererade samt upptäcka eventuella skador eller nyansskillnader. Reklamation av estetiska (utseende) skäl efter montering godkänns ej. Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Kontrollerar du inte materialet själv innan montering utan anlitar en extern part till det t ex en hantverkare, var noga med att den person som kontrollerar materialet är väl insatt i vad som är beställt och överenskommet innan montering.
Ej uthämtade paket
Du ansvarar för att ta emot eller hämta din leverans i enlighet med vad som framgår av de instruktioner som du får i samband med beställning.
Paket hos ombud som inte hämtas inom den tid som anges på avin kommer att skickas tillbaka till vårt lager eller till vår leverantör. Vi har rätt att ta ut en administrativ kostnad för hantering och frakt i de fall du inte hämtar ut ditt paket hos ombudet.
Om du inte följer instruktionerna för mottagande vid hemleverans, till exempel om du inte är hemma och tar emot din leverans på utsatt tid, har vi rätt att ta ut en kostnad på som motsvarar den extra fraktkostnaden.
Fraktskador
Om du har du råkat ut för en fraktskada ska skadan noteras av dig och speditörens ombud på fraktsedeln. Vid synlig transportskada ska varan vara kvar i emballaget, samtidigt som allt emballage samt eventuella pallar måste sparas. Du kontaktar oss sedan här och skickar med underlaget så återkommer vi. Om en vara är transportskadad vid uppackande av varan är det extra viktigt att du fotograferar varan samt emballaget och kontaktar oss direkt innan du packar upp mer av varan.